St. Lars besöket

Tyvärr blev jag så trött igår att jag somnade innan jag hunnit uppdatera. Men here we go!

Besöket på St Lars hoppades jag på skulle vara snabbt avklarat men nejdå jag hade fel. Efter en och en halv timme rusade jag ut därifrån, vääldigt arg!

Kommentarerna jag fick var de värsta i hela mitt liv. Hade gått ner litegrann (som varje vecka efter utskrivningen). Alla övriga kontroller gick helt okej så där var inga anmärkningar. Min kropp (eller hjärta rättar sagt) kan jag säga är jääävligt tålig. Tåligare de flesta andras. Även när jag vägde under 40 kg kunde jag ha normal puls ibland. Glad är jag för det för det är lika med att jag slipper fantomalt och sånt strunt.

I varje fall satt vi och snackade en stund efteråt och han var helt säker på att jag åt sex gånger om dagen, så jag förklarade fint att det beror på hur mycket jag ätit tidigare. Äter jag 1000 kcal på torsdagen så äter jag bara 400-500 på fredagen osv. och det han säger då är: -Jaså det där är ju anorektiskt tänkande..
Jag blev SÅ arg och kunde verkligen inte hejda mig utan jag sa precis vad jag tyckte om honom.
Jag har INTE valt att träffa dom frivilligt. Jag har INTE valt att gå där. För jag har blivit runtslussad på SÅ många ställe nu och ingen har gett mig ngt.

Vi satt och pratade en stund till och efter en stunds tystnad utbrister han:
-Jag tycker verkligen att du borde börja träna. 
Jag blir så ställd att jag inte säger ett ord. Bara stirrar på honom. Det har ju varit ett jäkla gnäll om att man inte ska röra sig så mkt, att jag inte får gå till skolan utan ska ta stadsbuss. Och nu plötsligt sitter den efterblivna mannen och säger att jag definitivt borde träna..

Sagt och gjort. Jag började lite försiktigt igår för att undvika den värsta träningsverken. Joggade/Powerwalkade 4 km igår kväll. Samt höll maten nere på ungefär 700 kcal. Inte jättelite men hyffsat för det blev 350 ut och 700 in, totalt 350.

Nu imorse har jag mestadels legat och myst under mitt varma täcke. Har nämligen arrangerat en stor fest ikväll (Blev utsedd till årets festfixare förra året) så därför ligger jag under mitt mysiga täcke och taggar med lite skön musik. Om en stund ska jag ut på min morgon-powerwalk i det underbara vädret. Åh så härligt!
Fast först väntar lunchen, tyvärr men äter jag inte får jag inte festa eller gå ut.

Jag bjuder på lite bilder senare om jag kommer ihåg

KRAMAR ♣

Kommentarer
Postat av: barbro

De är väll torgny du har? i alla fall hatar jag honom och jag hatar honom ännu mer nu när du berättat vad som hände! dumma torgny! :(

2011-02-26 @ 10:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback